الاثنين، ٣٠ أبريل ٢٠٠٧

اين القانون




ملحوظه ( المقاله ده فيها قله ادب وكلام خارج ولي شايف نفسه انسان مرهف المشاعر يبتعد عنها وميبعتش ليه ويقلي المقاله فيها كلام خارج )0






الحكومه اتجننت والله بكلم جد انا ها حكي لكم اللي حصل وانتم احكموا طبعا كلكم فكرين الدكتور ايمن نور ربنا يفك سجنه ويسجن اللي سجنه ليخده ( بصراحه اصله طول قوي كفايه بقي عليه كده القبر عيزه ) المهم الدكتور ايمن نور اترفعت عنه الحصانه كان يوم جمعه تصدقوا يوم عطله رسميه ومش كده وبس لا ده كمان كان فتحي سرور مسافر ومضاء في المطار وعدلي راح الوزارة يوم جمعه وكمان نقابه المحامين مضت يوم جمعه وكمان البوليس راح فتش الشقه بتعته ومقر الحزب في نفس يوم الجمعه واتقبض عليه برده يوم الجمعه بصراحه اصله كان يوم جمعه مبروك وكان النشاط اللي كلنا عرفينه في الحكومه بتعتنا النشيطه زياده حبتين والنصيبه بقي ان النشاط ده مشفنهوش مع اللي قتل 1300واحد في عبارة الموت لكن نقول اه ربنا اهو قادر يخدهم والله يجماعه انا لو اطول احجز في المقصورة الرئيسيه عشان اشفهم في جهنم متاخر لكن انا املي في ربنا يحقق لي امنيتي .
شوفوا الكلام ده كله قديم طبعا انتم بتقول الواد ده اتجنن ولا ايه هو بيكلم عن حاجه فاتت عليها سنه انا هشرحلكم انا ليه اتكلمت اصل مصر بتطور وانا حولت اقارن بين مصر من سنه ومصر الان ( بعد جواز الشملول ) يعني علي اللي وصلنا اليه لاتقولي يمضوا يوم جمعه ولا سبت بلي وجع دماغ وكلام فاضي احنا دلوقتي مبقاش عندنا حتي احترام للقانون بقي الريس يامر والكلاب تنفذ قبضوا علي اتنين اعضاء مجلس شعب مساء الاحد 29/4 ونواب البرلمان المصري لديهم حصانة ضد الاحتجاز او الملاحقة القضائية ما لم يضبطوا في حالة تلبس بارتكاب جناية و النائبين هما صبري عامر ورجب ابو زيد انا بقي سوالي واضح وصريح يمبارك انت قبضت عليهم تحت اي قانون قبضت عليهم فهمني عرفني يمكن عزرائيل هوا اللي يقبض عليك المرة الجايه عن قريب انشاء الله ازاي تقبض علي عضوين في مجلس الشعب وهما اصلا معاهم حصانه والله انا هتجنن انا قولت يواد يمكن قانون ارهاب بس علي حسب علمي ان قانون الارهاب لسه مطبقش ومتعملش ولا اتصاغ اصلا وكمان القانون ده عملين ينبحوا في صوتهم ويقنعونا انو قانون للارهابيين بتوع المتفجرات مش للمعارضين بصراحه البلد باظت والخراب زاد عن الحد يبشر اصحوا فوقوا البلد اتخربت الراجل ده ولا بيحترم قانون ولا دستور ده كبر وخرف ومش عايز حد يقلي اصلهم نواب اخوان وبتاع يعني ايه اخوان انا بكلم عن قانون ولازم الكبير قبل الصغير يحترمه ولا احنا بقينا في عزبه مبارك وانهي كلامي بكلمه روح يشيخ ربنا يهدك

ليست هناك تعليقات: